Güncel
Anadolu’da Allah’u Ekber’in hâkimiyetinin, Malazgirt Zaferi’nin yıldönümünde..
Malazgirt Zaferi, müslümanların tarihinde çok önemlidir. Ama, tarihi şahsî hayatlarını esas alanlar, , geçmişi bir masal ve hikaye yumağı gibi sözkonusu ettiler.
Selahaddın E. Çakırgil - STAR
Bugün 26 AÄŸustos.. 1071’deki büyük zaferin 946’ncı yıldönümü..
Müslümanların tarihinde çok önemli bir gün.. Son yüzyılın hattâ olmayan günlerinden bile uyduruk bazı tarihî günleri, sahte bir resmî tarih icadı için kullanmaya kalkışan mâlum taife, Anadolu’da bin yıla yaklaÅŸan derin kökleri olan tarihimizi görmezlikten gelip, Alparslan’ı ve askerlerini, Mete veya Atilla gibi Ä°slam öncesi bir takım türk kavimlerinin liderleri seviyesinde hatırladılar.
*
Ama bu sene, CumhurbaÅŸkanı Tayyib ErdoÄŸan, tarihe bakış açısının ölçülerini de vermek istercesine, 26 AÄŸustos 1071’in bundan sonraki her yıldönümünün resmen kutlanacağını açıklayıp, kendisi de ilk adımı ona göre attı ve bugün Malazgirt’e olacak..
Dört sene sonra ise, Malazgirt’in 950. Yılı kutlanacak inÅŸaallah..
Hatırlanması gereken bir diÄŸer nokta da, Tayyib ErdoÄŸan’ın, laikliÄŸe aykırı davrandığı gerekçesiyle mahkûm edilip, Ä°stanbul BÅž. Belediye BaÅŸkanlığı’ndan alınarak zindana atılmasına yol açan ÅŸiirin konusunun da, Malazgirt Zaferi’ni iÅŸlemiÅŸ olmasıydı.. O ÅŸiirdeki,
‘Minareler süngüdür, kubbeler miÄŸfer,
Câmiler kışlamızdır, müminler asker..’
mısraları laik cenah tarafından elbette kabul edilemezdi..
*
Malazgirt Zaferi, müslümanların tarihinde çok önemlidir. Ama, tarihi şahsî hayatlarını esas alanlar, , geçmişi bir masal ve hikaye yumağı gibi sözkonusu ettiler.
Halbuki, 26 AÄŸustos, Müslümanların Selçuklu Devleti’nin, Bizans Ä°mparatorluÄŸu’nu yenerek Anadolu’daki hâkimiyetlerini ilan ettikleri bir gün..
*
Müslüman ordusunun başında Sultan Alparslan vardı, Bizans’ın başında da, Romen Diojen(RomenosDiogenes..)
Alparslan, Horasan (bugünkü Afganistan, Türkmenistan, Özbekistan, Tacikistan’ın bir kısmı ile) Ä°ran coÄŸrafyasında hüküm süren Selçuklu Devleti’nin başındaki hükümdar.. Romen Diogen de merkezi, payitahtı Ä°stanbul’da bulunan Bizans / DoÄŸu Roma Ä°mparatorluÄŸu’nun başında.. Balkanlar’dan ayrı olarak Anadolu’nun ve Suriye’nin bir kısmının da Bizans’ın elinde olduÄŸu biliniyor.
Diogenes Ä°stanbul’dan kalkıp, DoÄŸu Anadolu’ya, Alparslan da Türkmenistan’ın MervÅŸehrinden kalkıp aynı bölgeye geliyor ve iki ordu Malazgirt ovasında karşılaşıyor.
*
O savaÅŸtan küçük ve ilginç bir kesit.. Saîd isimli, oldukça zayıf bünyeli bir asker de ön cebhede savaÅŸmak istiyor. Ama, çok zayıf olduÄŸu için geri hizmetlere gönderilmek isteniyor. Saîd, Alparslan’ın huzuruna ulaşıp, meramını ona da arzediyor.
Alparslan da, ‘Kimbilir, Allah’utealâ, zaferi bize belki de bu zayıf kulunun eliyle sunar’diyerek izin veriyor.
*
Ve iki saatlik bir meydan savaşından Müslüman ordusu zaferle çıkıyor ve Bizans yeniliyor. Diogenes, esir düşüyor. Esir imparator’u Alparslan’ın huzuruna getiren asker, o zayıf bünyeli asker, Saîd’dir!
*
Sultan Alparslan, maÄŸlub Ä°mparator’a sorar:
- Sana nasıl davranacağımı düşünüyorsun?
- Herhalde öldürtürsün..
- Ben sana esir düşseydim, ne yapardın?
- Gözlerine mil çektirir ve öldürtürdüm.
- Ben bu zaferin şükran-ı nimeti olarak seni cezalandırmayıp affedeceÄŸim. Ve seni, muhafızlarımla, korumalı olarak payitahtına göndereceÄŸim.’
Ve maÄŸlub Bizans Ä°mparatoru, 5 bin kadar muhafızla, taa Ä°zmit’e kadar gönderilir.
Bir imparatoru, kendi halkının karşısında bundan daha da itibarsızlaştırıcı bir durum olur mu?
*
Alparslan’ın Malazgirt’ten sonra dikkatini daha çok Suriye ve Mısır üzerine çevirdiÄŸi anlaşılıyor.
Bunu bazı tarih yazarları, onun, Ä°stanbul’un jeo-opolitik ve stratejik önemini kavrayamamış olmasına verirler.
Sultan Alparslan’ın türk kavminden olduÄŸu kesin.. Ama, askerleri çeÅŸitli etnik unsurlardan, Ä°ranî ve turanî kavimlerden, türk, fars, efgani vs. idiler.
Alparslan’ın ordusu Anadolu’da geldiÄŸinde, Bizans’ın hâkimiyetinde yaÅŸayan bazıları küçük beylikler bile oluÅŸturmuÅŸ Müslüman toplumlar vardı. Ancak bunlar devlet durumunda deÄŸillerdi. -BaÅŸta-kürdler olmak üzere, yerli Müslüman halklar, karşılarında bir müslüman ordusu görünce onunla iÅŸbirliÄŸi yapmışlardır, tabiî olarak.. Yani, o zafer ÅŸu veya kavmin deÄŸil, Ä°slam’ın ve Müslümanların zaferidir.
*
Henüz yorum yapılmamış.